اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۸۶۵۷

تاج:پیشنهاداتی به کی‌روش می دهم که قبول کند

تاج:پیشنهاداتی به کی‌روش می دهم که قبول کند
رئیس فدراسیون فوتبال گفت:یکی از اهداف ما گسترش روابط بین المللی است، با قرارداد با فدراسیون فوتبال آلبانی بازی‌های مشترک و تعامل‌های مشترکی خواهیم داشت.
۱۴:۵۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
وانانیوز|

امروز نشستی بین مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و دوکا رئیس فدراسیون آلبانی برگزار شد که منجر به عقد قرارداد همکاری بین دو فدراسیون شد. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود گفت: خوشامد می‌گویم به رئیس فدراسیون فوتبال آلمانی و همچنین سرمربی و مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال این کشور. هدف از برگزاری چنین نشست و امضای تفاهم‌نامه‌ای گسترش روابط بین‌المللی دو کشور است که ما سعی کردیم با چند کشور تفاهم نامه امضا کردیم و سعی داریم ارتباط خود را با کشورهای مختلف دنیا ارتباط برقرار کرده و در حال حاضر با کشورهای دوست و مسلمان آلبانی تفاهم نامه امضا کردیم. آمادگی یک کار دو جانبه را پیش بینی کردیم و بازی‌ها و تورنمنت های مشترکی را در این قرارداد دیده‌ایم.

وی افزود: درست است که فوتبال یک ابزار اقتصادی محسوب می‌شود اما زمینه‌ساز ارتباطات اجتماعی و آئین دوستی هم هست و البته این موضوع می‌تواند باعث تفاهم دو کشور هم باشد.ما تلاش می‌کنیم ارتباطات قوی با این کشور داشته باشیم. موفقیت هر دو کشور را آرزو می‌کنم و در این تفاهم نامه مبادله مربیان و توسعه و تبادل داوران را در نر گرفته‌ایم و بازی‌های دوستانه و استفاده از کمپ‌های ورزشی هم دیده شده است. در فوتبال پایه و جوانان هم با هم تبدال خواهیم داشت و در فوتسال و فوتبال ساحلی هم برنامه‌هایی داریم تا از آنها استفاده کینم. در مجموع کارهای مدیریتی هم در تفاهم‌نامه پیش بینی شده است. 

تاج تاکید کرد: آلبانی در مسابقات مقدماتی جام جهانی با اسپانیا همگروه بوده و اتفاقا پرتغال را هم شکست داده و یک بار هم با این تیم به تساوی یک بر یک رسیده است.در حال حاضر اروین که سرمربی تیم ملی آلبانی است و جواهیر سوکای هم در کنار سرمربی تیم ملی این کشور حضور دارد و آنها سه سال در لیگ ایران بازی کردند. ضمن اینکه علی کریمی هم در این کشور به میدان رفته است.جا دارد در این زمینه از اهالی رسانه تشکر کنم که ما را همراهی کردند و در این پوشش خبری حضور داشتند.

وی افزود: در حال حاضر برنامه ریزی کردیم تا تورنمنت‌های خوبی برای تیم ملی در نظر بگیریم. ما یکی از بهترین کمپ‌های روسیه را در اختیار خواهیم داشت تا اردو برگزار کنیم. تمام امکانات و بهترین کمپ روسیه را گرفتیم. برای بازی‌های دوستانه ۲ کشور قدرتمند را در نظر داریم و مذاکراتی انجام داده‌ایم تا بازی‌های تدارکاتی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: با کی‌روش جلسات متعددی برگزار کردیم و حتی بعد از این نشست در خصوص برنامه‌های تیم ملی و بازی‌های دوستانه جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا بهترین شرایط را برای تیم ملی در نظر بگیریم. حتی با وزیر ورزش هم درباره برخی از مسائل صحبت کرده‌ایم تا کارها به خوبی پیش برود. با وزیر ورزش صحبت‌هایی خواهیم کرد تا به فوتبال کمک شود تا با بهترین شرایط به جام جهانی برویم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه با کی روش گفت: پیشنهاداتی بعد از این جلسه به کی روش خواهم داد. اگر او بپذیرد برنامه‌ها را مشخص خواهیم کرد. در حال حاضر پیشنهاداتی می‌دهم تا سرمربی تیم ملی قبول کند.

تاج تصریح کرد: شرایط نشان می‌دهد همین که به عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شدیم آن هم در بین کره جنوبی و ژاپن که ۳ سال بهترین فدراسیون شدند کار بزرگی کردیم.

وی درباره میزبانی ایران از تیم‌های عربستانی تصریح کرد: کره جنوبی، ژاپن، امارات و سایر کشورهای آسیایی در ایران بازی کرده‌اند و همه می‌دانند که ایران کشور امنی است. ما باید برای موفقیت فوتبال آسیا تلاش کنیم. الان میانگین تماشاگر از ۳۷ هزار نفر به حدود ۴ هزار نفر رسیده و این یک خطر بزرگ برای فوتبال آسیا است به اضافه اینکه کیفیت مسابقات هم بسیار پایین می‌آید. 

تاج تصریح کرد: اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا بپذیرد که بازی‌های تیم‌های ایرانی با عربستانی در کشورهای دیگر برگزار شود به نظرم به سمتی می‌رود که فوتبال آسیا کیفیت خود را از دست بدهد. الان که کیفیت مسابقات از دست رفته و درآمدها هم با این وضعیت از دست می‌رود که این مسئله باعث نارضایتی‌ اسپانسرها شده است. از طرفی علاقه‌مندی مردم به این سمت است که در فوتبال رفاقت وجود داشته باشد و یکی از ویژگی‌های فوتبال ایجاد رفاقت و دوستی بین مردم است اما با این تصمیم مردم را از این مسئله محروم می‌کنیم به نظر من عربستان باید به این مسئله تن بدهد تا بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شود و اگر این اتفاق رخ ندهد باید به دنبال آیین‌نامه‌هایی باشیم که پیش‌بینی‌های لازم را در این باره انجام داده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه عربستانی‌ها تهدیدهایی در این زمینه انجام داده بودند که در ایران بازی نکنند، گفت: در جلسه ای که برگزار شد منظور امارات ایران نبوده است. منظور آنها بیشتر کشور قطر بود اما آنها باید به این کشور هم بروند چون بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه بعد از قرعه کشی جام جهانی کی‌روش گلایه هایی را از مهدی تاج و فدراسیون انجام داده بود اظهار داشت: ما در فدراسیون فوتبال اصولی داریم. قرارداد بین ما و کی‌روش هم قراردادی است که باید اجرا شود و فی مابین است. به علاوه بر اینکه سرمربی تیم ملی است و زحمت کشیده است و طبیعی است که بعضی مواقع اختلاف نظرهایی به وجود بیاید ولی الان شرایط مطلوبی داریم و  دست به دست هم می دهیم تا کار را پیش ببریم. متاسفانه در این بین بعضی سایت ها و رسانه ها از قول کی روش مصاحبه هایی می زنند که به طور مثال روز گذشته علی جوادی به من گفت مصاحبه ای از قول آقای کی روش منتشر شده که سرمربی تیم ملی ادعا کرده چنین مصاحبه ای انجام نداده است. مهم این است که با هم تفاهم داشته باشیم و آن منطقی و متناسب با قراردادی که داریم باشد. قرار است جلسه ای با کی روش داشته باشیم. ضمن اینکه باید برنامه ای بریزیم که با کشورهایی بازی کنیم که در جام جهانی به ما کمک کنند. توصیه من به شما رسانه ها این است که به این فکر کنید ما از گروهی که انتخاب شدیم پیروزمندانه بیرون بیایم و هر نتیجه ای که گرفته می شود در نهایت به شکلی پیش برود که مردم آن  را بپذیرند و قبول کنند که فوتبال ما رشد کرده است.  ما اصلا نگران نیستیم و می دانیم از روز بعد از قرعه کشی حواسمان باید به رقبایمان باشد. امیدوارم که آینده بهتری برای فوتبال کشورمان رقم بخورد. 

وی درمورد عملکرد پریا شهریاری در فوتبال ساحلی گفت:از روزی که به فدراسیون آمدم او را ابقا کردم و در قبل از حضورم هم برای ماندن او تلاش کردم. شهریاری زحمت می‌کشد و اوکتاویا را به تیم ملی ساحلی آورده است که یک مربی توانمند است. او دبیر مجامع ما هم هست خیلی خوشحالم درمورد فوتبال ساحلی پرسیدید چرا که این رشته وضعیت خوبی دارد ما رنک خوبی در جهان داریم و در رقابت‌های بین قاره‌‌ای هم یکبار به مقام دوم رسیدیم. ما جام باشگاه‌های لیگ ساحلی جهان را در ایران برگزار کردیم که همه اینها حاصل تلاش شهریاری است. 

وی در مورد لیگ فوتبال ساحلی ایران عنوان کرد: لیگ فوتبال ساحلی از معتبرترین لیگ‌های جهان است که این مساله را کنفدراسیون ساحلی جهان اعلام کرده است. این موفقیت با تلاش شهریاری و باشگاه‌ها بدست آمده است. شهریاری با تمام باشگاه‌ها صحبت کرده و آنها را متقاعد به حضور در لیگ ساحلی کرده است با توجه به زیاد بودن هزینه‌ها و نبود سرمایه شاید اسپانسرها تمایل زیادی نداشته باشند که در فوتبال ساحلی هزینه کنند اما با تلاش‌هایی که صورت گرفته این اتفاق افتاده است. 

تاج در مورد اینکه چه نمره‌ای به شهریاری می‌دهد تصریح کرد:از بین ضعیف، متوسط، خوب و عالی من نمره عالی عالی را می‌دهم. 

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه در مقطع فعلی به خیلی‌ها به عنوان منتقد انرژی مثبتی می‌دهند اما به نظر می‌رسد اختلاف نظراتی هم وجود دارد که منجر به دو دستگی شده، تصریح کرد: همه یک دست هستند و همه فوتبال ایران را دوست دارند خیلی‌ اوقات پیشکسوتان از ما انتقاد می‌کنند اما آنها خودشان هم عاشق ایران هستند و از فوتبال دفاع می‌کنند افرادی که انتقادات تندی هم مطرح می‌کنند برای فوتبال زحمت کشیدند. اگر اشتباهی صورت گرفته چند حالت دارد یا کاری که انجام شده خطا بوده یا باید با این اتفاق برخورد شود و تنبیه صورت گیرد. گاهی خیال می‌کند که اشتباهی صورت گرفته که با توضیح می‌توان آنها را متقاعد کرد. برخی مسائل هم اختلاف سلیقه است. که این یک موضوع دیگر است. اختلاف سلیقه را خیلی نمی‌توان کاری کرد.

و‌ی در مورد انتقادهایی که اخیرا علیه او مطرح شده، تصریح کرد: همانطور که گفتم اینها اختلاف سلیقه است اگر چیز دیگری به غیر از اختلاف سلیقه است شرعا و قانونا هر فردی باید به مراجع ذی‌صلاح مراجعه کند و این موضوع را بگوید تا برخورد لازم صورت بگیرد. در این مورد مکلفیم هر فردی که پشت میزی قرار بگیرد پاسخگو باشد وقتی پاسخ داده شود خیلی از سوء تفاهمات از بین می‌رود. 

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد تفاهم‌نامه‌ای که امروز با آلبانی امضا شد گفت: آلبانی با پرتغال بازی کرده که یکبار به پیروزی رسیده و یکبار تساوی کسب کرده است. آنها با اسپانیا هم بازی کرده‌اند قرار داد ما بیشتر در بحث توسعه داوری،‌ توسعه بانوان و برنامه‌ریزی برای استفاده از کمپ‌های طرفین است. می‌دانید آلبانی در اروپا حضور دارد و ما می‌توانیم از آنها استفاده بهینه را ببریم. دریچه‌ای برای استفاده از همه کشورها و بهره بردن از امکانات آنجا است که بوسیله کشور دوست و مسلمان آلبانی بدست می‌آید. ما با قطر هم بزودی تفاهم‌نامه ای امضا خواهیم کرد این تفاهم‌نامه جنسش با این مورد فرق می‌کند در آن قرارداد بازی‌های دوستانه، سرمایه‌گذاری‌های فوتبالی و ... را در نظر می‌گیریم ممکن است با تیم ملی به قطر برویم و با کشورهای دیگر بازی کنیم همین اتفاق ممکن است در آلبانی هم رخ دهد. همانطور که گفتم قرارداد ما با قطر جنسش متفاوت است. 

تاج درمورد اینکه تیم ملی باید بازی‌های دوستانه خوبی برگزار کند و آیا این انتخاب از سوی کی‌روش انجام می‌شود یا فدراسیون اظهار داشت: باید با تیم‌های خوب بازی کنیم و به دنبال هزینه مناسب برای آوردن تیم‌های خود هستیم. هر تیم خوبی شاید به دلایلی نتواند به ایران بیاید و ممکن است ما در کشورهای دیگر با آنها بازی کنیم. انتخاب تیم با سرمربی ممکن است تیمی را ما پیشنهاد دهیم یا اینکه تیمی به ما پیشنهاد داده شود در کل نظر نهایی را کارلوس کی‌روش می‌دهد. سرمربی انتخاب می‌کند و فدراسیون مقدمات برگزاری بازی را فراهم می‌کند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین